Działacze łódzkiego Widzewa za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej udostępnili raport zawierający informacje dotyczące sprzedaży karnetów. Lektura o tyle ciekawa, że na tym gruncie sternicy RTS-u mają się czym pochwalić. Prawie połowę stadionu przy ul. Piłsudskiego zajęli wiosną posiadacze karnetów. To ponad dwukrotny przyrost w stosunku do zeszłego roku i na nim działacze nie zamierzają poprzestać. Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu, który w pierwotnej wersji ukazał się na stronie www.widzew.pl
Z raportu wynika, że w rundzie wiosennej kibice Widzewa zakupili
3775 karnetów, co stanowi najlepszy wynik w historii. W rezultacie stadion został zapełniony w
49%, co należy do najlepszych wyników w Polsce. Tylko Lech Poznań może pochwalić się podobnym osiągnięciem.
- - - - - - - - - -
- Tak duże zainteresowanie karnetami wynikało w dużej mierze z promocji, jakie oferował klub na zakup karnetów. Kibice szczególnie chętnie korzystali z promocji "
Jest nas coraz więcej". Dzięki niej sprzedano ponad 1700 karnetów, w tym 500 osób kupiło karnety z minimum 20% zniżką, a aż 48 osób za symboliczną złotówkę. Warunek wzięcia udziału w promocji był jeden –
wystarczyło zachęcić do zakupu karnetu innego kibica, który dotychczas nie korzystał z karnetów. Wysiłek się opłacał. Każdy, kto zaprosił pięć takich osób, kupił karnet za 1 zł – mówi Łukasz Łazarewicz, dyrektor marketingu KS Widzew Łódź S.A.
Najwięcej karnetów sprzedano na trybunę C – 1468, po ponad 800 na B (888) i D (834), blisko 600 na A, z tego 199 na krytą. W rezultacie, na trybunach stadionu Widzewa w rundzie wiosennej posiadacze karnetów zajmują już 67% miejsc na trybunie B i 65% na D oraz w 45% wypełniają trybunę C. Na A stanowią tylko 1/3 widzów.
- Cieszy, że bardzo dużo karnetów kupują młodzi ludzie. W wieku do 30 lat było to ponad 2200 osób które zakupiło karnety, z tego ponad 1800 to osoby pomiędzy 20 a 30 rokiem życia. Powodem do dumy jest też fakt, że stadion jest wielopokoleniowy, o czym świadczy zakup karnetów przez osoby w różnym wieku, także dzieci i seniorów. Potwierdza to, że widzewskie tradycje są przekazywane z pokolenia na pokolenie . Wciąż tylko 5% kibiców Widzewa stanowią kobiety (...) Dlatego będziemy zachęcać kibiców, by przychodzili na stadion w otoczeniu kobiet. Chcemy mieć najpiękniejszy stadion w Polsce – komentuje Łukasz Łazarewicz.
Większość karnetów sprzedana została w kasach klubu, jednakże z możliwości zakupu karnetu przez internet skorzystało 17% wszystkich karnetowców, czyli blisko 650 osób. Znacząco wzrosła również sprzedaż KIK przez Internet – z 3% do 23%.
Publikacja raportu jest jednym z wyrazów transparentności łódzkiego Widzewa. Chcemy informować kibiców o efektach wspólnych działań. Uważam, że jest to również jeden z istotnych elementów dialogu między nami. Jednocześnie dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali wesprzeć naszą wspólną walkę o awans kupując karnety – podsumowuje Łukasz Łazarewicz.
- - - - - - - - - -
W chorzowskim Ruchu na polu promocji oraz sprzedaży karnetów jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Według nieoficjalnych informacji sprzedaż karnetów w tym sezonie oscyluje w okolicach 1,5 tysiąca. To jeden z najsłabszych wyników w Ekstraklasie. Wydaje się, że podobna promocja do tej na Widzewie, gdzie można nabyć karnet za złotówkę, gdy zachęci się do jego zakupu pięć innych osób mogłaby przynieść bardzo dobre rezultaty. Do tego jednak potrzebna jest najpierw dobra wola ze strony działaczy klubowych.
Do tematu sprzedaży i promocji karnetów na pewno będziemy jeszcze wracać na łamach naszego serwisu. Tymczasem pod Wasz osąd poddajemy kwestię opłacalności zakupu karnetów w sezonie 2008/2009. Zachęcamy do głosowania w najnowszej sondzie.
Marco FC Katowice
[email protected]