Aż
41% kibiców głosujących w naszej sondzie deklaruje, że będzie się starało uzyskać 50% zniżkę przy zakupie karnetów. Aby jednak ją otrzymać, należało będzie zakupić karnet przez sześć kolejnych sezonów. Z promocji nie zamierza skorzystać
35% głosujących. Przyczyny mogą być różne, jak na przykład nieregularna praca, czy miejsce zamieszkania. Jest też spora grupa wahających się, bo
24% kibiców.
Podsumowując, promocja wydaja się bardzo trafna. Naprawdę duża grupa fanów Niebieskiej eRki jest nią na chwilę obecną zainteresowana. Jak długo najbardziej wytrwali i zakochani w Ruchu kibice nie mogli liczyć na żadne rabaty, tak teraz trudno szukać innego klubu w Ekstraklasie, który oferuje dogodniejszy pod względem zniżek program lojalnościowy. To powinno skutkować wzrostem ilości nabywanych stałych wejściówek i to już od najbliższego sezonu. Oczywiście dużo zależy od polityki informacyjnej, czasu sprzedaży karnetów, czy dodatkowych bonusów. Liczba 3-5 tysięcy sprzedanych karnetów na sezon 2012/13 wydaje się jednak bardzo realna. Póki co rekord należy do poznańskiego Lecha, który potrafił sprzedać ponad 12 tysięcy tego typu wejściówek.
| Sezon | Rabat | Cena karnetu | Cena za jeden mecz w karnecie |
| Pierwszy sezon | 0% rabatu | 225 zł | 15 zł |
| Drugi sezon | 10% rabatu | 202,5 zł | 13,50 zł |
| Trzeci sezon | 20% rabatu | 180 zł | 12 zł |
| Czwarty sezon | 30% rabatu | 157,5 zł | 10,50 zł |
| Piąty sezon | 40% rabatu | 135 zł | 9 zł |
| Szósty sezon | 50% rabatu | 112,5 zł | 7,50 zł |
Tabela przedstawia symulacje rabatową przy zakupie karnetów przez kolejne sezony. Cena 225 zł, to cena standardowego karnetu na zwykłe miejsce w obecnym sezonie. Tabela nie zakłada wzrostu cen w latach następnych, które mogą mieć miejsce.
Jak pokazuje powyższa tabela lojalność może być bardzo hojnie wynagrodzona. Zakładając, że obecne ceny się nie zmienią pojedynczy mecz w karnecie może kosztować niecałe 10 zł.
Marco FC Katowice
[email protected]