Przed ostatnim finałem Pucharu Polski firma REMES poinformowała o przekazaniu kibicom chorzowskiego Ruchu oraz poznańskiego Lecha po 5 tys. zł na oprawę meczową. W zeszłym sezonie nie był to jedyny przykład, kiedy prywatne firmy wchodziły we współpracę z kibicami. Oprawy sponsorowane mogliśmy oglądać między innymi na stadionach przy ul. Łazienkowskiej w Warszawie, czy Reymonta w Krakowie.
Po ostatniej kolejce ubiegłego sezonu Nieznani Sprawcy, grupa odpowiedzialna na Legii za oprawy meczowe, podziękowała firmie bwin za sfinansowanie przedstawionej choreografii. Oprawa „Przyłapani na dopingu” została zaprezentowana podczas wyjścia piłkarzy na mecz z naszą drużyną. W swoim oświadczeniu grupa Nieznanych Sprawców pisała „Pragniemy serdecznie podziękować naszemu sponsorowi. Warto przypomnieć, że nie jest to pierwsza tego typu pomoc bwin. Mamy nadzieję na dalszą, równie owocną współpracę w przyszłości".
Ze Stowarzyszeniem Kibiców Wisły Kraków współpracuje firma bukmacherska bet-at-home, która jest sponsorem strategicznym klubu.”Zależy nam na tym, by sport przyciągał coraz większe rzesze kibiców w różnym wieku. Chcemy, aby piłkę nożną przychodziły oglądać na stadiony całe rodziny. Kibice zaś mają głowy pełne fenomenalnych pomysłów. Cieszymy się więc, że możemy wspierać ich realizacje. Przez takie właśnie akcje chcemy także pokazać, że kibic to oddany swojemu klubowi, inteligentny, mądry i pokojowy wielbiciel swojego klubu” – uzasadnia w ten sposób nawiązaną współpracę ze Stowarzyszeniem Wojciech Trzaska, head of Investors Relations w firmie bet-at-home.com. W wyniku tej współpracy rozdano na trybunie D krakowskiego klubu 6 tys. czerwonych koszulek, z białą gwiazdą na piersi i logiem sponsora na plecach. Dwie kolejki później kibice zaprezentowali ogromną sektorówkę w postaci koszulki Wisły Kraków z logiem sponsora. W zamian za sponsorowanie opraw kibice zamieścili na wydanym przez nich napoju energetycznym logo bet-at-home, oprócz tego logo pojawia się na drukowanych przez nich plakatach oraz ulotkach.
W Brazylii podczas kwietniowego meczu o mistrzostwo stanu Parana na Kyocera Arena pojawiła się nietypowa flaga. Tym razem to nie kibice, a agencja marketingowa. Na początku meczu, na kilkadziesiąt sekund fani rozwinęli sektorówkę, która przedstawiała telewizor. Miejsce ekranu zajęła przezroczysta folia, a za nią znaleźli się rozbawieni kibice. Na dole widniało hasło „Sua Vida Passa Aqui”, czyli „Twoje życie upływa tutaj”. W ten nietypowy sposób reklamowała się telewizja RPC prowadząca transmisję z meczu. Kamery na kilkanaście sekund zatrzymały się na fladze, by przekazać obraz telewidzom. Wszystko zostało ustalone wcześniej, a reklama została zaakceptowana przez obie drużyny biorące udział w meczu.
Jak widać już nie tylko kluby piłkarskie, ale sami kibice stają się partnerami dla firm w dialogu i wspólnym działaniu. Firmy z kibicami chcą współpracować i czerpią z tego korzyści. Sympatycy klubów zaskakują pomysłowością i to nie tylko w wymyślaniu opraw meczowych, ale i poszukiwaniu na nie środków. Sponsorowane choreografie są najlepszym przykładem rosnącej siły kibiców.
CHROBRY GŁOGÓW - RUCH CHORZÓW
ul. Rudnowska 17B, Głogów
19.05.2025 r. godz. 19:00
:
TV NIEBIESCY
REKLAMA
PLAN PRZYGOTOWAŃ
07.01 - 21.01 - treningi w Chorzowie
17.01 g. 11:30 - sparing: Polonia Bytom 1:2 Ruch 22.01 - 01.02 - zgrupowanie w Turcji
24.01 g. 14:00 - sparing: Ruch 2:2 KF Malisheva
27.01 g. 13:30 - sparing: Ruch 1:1 Kisvarda FC
31.01 g. 14:30 - sparing: Ruch 3:1 FC Voluntari 03.02 - 14.02 - treningi w Chorzowie
07.02 g. 12:00 - sparing: Ruch 1:0 Odra Opole
08.02 g. 12:00 - sparing: Ruch 3:0 Rekord Bielsko-B.
17.02 g. 19:00 - 20. kolejka I ligi: Pogoń Siedlce - Ruch
* Więcej informacji o sparingach można zobaczyć po najechaniu na